I need some pills || .kávémelletti.

Megjegyzés: Az egyperces egy #MusicChallenge keretein belül íródott, ajánlott zene: MachineGun Kelly, YUNGBLUD, Travis Barker - I Think I'm OKAY
Műfaj: egyperces
Szereplők: OC




Havazott.
A hajnal lassan állt tovább, teret engedve a reggel fényének.  Aznap már sokadjára érezte, hogy felül kerekednek rajta az érzései; hogy könnyei hangtalanul és észrevétlenül iramodnak meg a szemeiből; hogy szívét mintha mészkővel próbálnák összepasszírozni. Sőt, hogy a gondolataival már nem tud elbánni - nem tudja nekik megparancsolni, hogy bújjanak vissza oda, ahova eddig száműzte őket; hogy rejtőzzenek el a világ elől, ami amúgy is magasról tesz rájuk; hogy ne formálódjanak szavakká, hiszen úgysincs, ki meghallaná halk sírását.
A szoba ablakán csillogtak a felfutó, apró jégkristályok virágmintái. Üres tekintettel figyelte, ahogy a hószállingózás alábbhagy, amint a nap első sugarai megjelentek. Tudta, ma hideg napjuk lesz, s a gondolattól szorosabbra húzta maga körül a paplant. Nézte a jégvirágokat, olyan egyszerűek és mégis összetettek voltak – egyike azon apró titkoknak, melyek megmutatják magukat az embernek. S ahogy minden mást, ami ennyire könnyeden bonyolult, figyelmetlenségből zordul tönkre lehet tenni egy pillanat alatt.
Fáradt volt.
Az éjszaka leple alatt csak a kis asztali lámpája világította be szobáját sárgás fényével, míg az időről tudomást sem véve tört fel belőle alkalmanként a hangtalan zokogás. Az évek során magába fojtott szomorúság, fájdalom, időnkénti kín és sérelem mind feltörni látszott. Hetek óta érezte, valami nincs rendben – nem tudta rávenni magát, hogy kitegye a lábát a házból; hogy elinduljon egy-egy megbeszélt találkozóra; hogy kikapcsolódjon; hogy részt vegyen az előadásokon. Amikor megindult volna, már fordította el a kulcsot a zárban, tört rá a rosszullét. Nem lelki, akkor már nem. Először jött a hányinger, később a görcsös végtagok, végül pedig a szűnni nem akaró fejfájás.
Ugyan hozzá volt már szokva, hogy időszakonként elő-előfordult néhány magányosabb nap, de még ezeken sem volt teljesen egyedül. Mindig ott volt mellette gyerekkori barátja, akivel átvészeltek néhány bűnös éjszakát, hogy jobban érezze magát – hogy ne érezzen semmit. Hogy elfeledhesse, mi mindenről nem tud beszélni; mennyire haszontalan és szar alak; mennyire vágyik az őszinte szeretetre – arra, amikor nem érzi kényszernek a kinyilatkozást. Sok barátnak nevezett ismerőse volt, sokan keresték a társaságát, mégsem volt az igazi, erőltetettnek és megterhelőnek vélte.
Megfojtották.
Még az egyetlen igaznak vélt barátja is – akinek rendszeresen hazudott, hallgatott el előle dolgokat és használta ki kapcsolatait – kimerítette. Napok óta nem fogadta a hívását, nem tudott a szemébe nézni, mikor átjött hozzá, csak a csukott ajtón keresztül hagyta el száját a halk „Szükségem lenne néhány bogyóra” kívánság.
Azt hitte elég erős ahhoz, hogy egyedül megoldja a problémáit; hogy ha nem mond ki valamit, egyszer csak megszűnik létezni, hiszen nem formál alakot, nem lehet addig valós… Az apróságok azonban összefogtak ellene, minél idősebb lett, annál jobban emésztették a dolgok. Kellett neki néhány pillanat csend, mikor minden és mindenki eltűnt. Ezek a pillanatok azonban évről évre egyre hosszabb időt foglaltak magukba. Nem tudott, nem is akart menekülni előle – nem érezte már elég erősnek magát hozzá.
Néma volt minden.
A házban apró neszek sem hallatszottak, minden üres volt. A szülők már elmentek, azzal sem volt pontosan tisztában, mennyit üthetett az óra; mióta ült ott és hagyta, hogy folyjanak a könnyei. Csak a megkönnyebbülést érzékelte. Fájdalmas volt az is, vészjósló, mégis az egyetlen jó, amit napok óta érzett. Akkor már elégnek gondolta magát ahhoz, hogy egy bő zuhany és hajmosás után melegen felöltözve lemenjen a kisboltba.


~ 菫
2020. február 09.

Megjegyzések

  1. Szia!

    Rég olvastam már tőled, de örülök, hogy ezúttal is egy egypercest fogtam ki.
    Azt gondolom, hogy te ebben a terjedelemben vagy a legerősebb, pont annyi történést ölelt fel ez a történet is, mint amennyi ebbe a terjedelemben belefér. Viszont nagyon jól megágyaztál ennek az apró mozzanatnak a lelki hátterével.
    Sok minden tetszett benne, az egyik ilyen a jég kristályos rész volt, elgondolkodtató, köszönöm.
    A másik a gondolatok testet öltése, miközben szavakká formálódnak, ez is nagyon megfog ott.
    Ezek inkább apró részletek voltak, de az volt bennük a különleges, hogy több ilyet is bele tudtál rejteni egy ilyen rövid írásba.
    Magának a karakternek a lelkiállapota pedig szintén átélhetően volt megfogalmazva.Teljesen jól érezhető volt a főhős szorongása, ahogy beszűkül a világ körülötte, pontosabban ahogy kizárja a világot és benne mindenkit.
    Hogy hibát is említsek volt benne egy elgépelés az erőltetettnek szóban, de mást nem vettem észre így első olvasatra.

    Összességében szerintem ez egy nagyon jól sikerült egyperces lett. Amúgy is imádom a műfajt, szóval előnnyel indult a te írásod is, de ettől eltekintve is nagyon tartalmas és szép írás kerekedett belőle.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    HH.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most látom, hogy a telefonom pár szót áttagolt, bocsi a hibákért.

      Törlés
    2. Sziaa.~

      Szerintem nagyon nincs is más egypercesen kívül nálam, szóval nem volt nehéz...:'D
      Igazándiból örülök, hogy az apró részleteket dicsérted, mivel sok esetben én ezeket jobban értékelem, így igyekszem sajátosan feldolgozni és beleszőni őket egy-egy írásba.
      Javítva, köszönöm!
      Én köszönöm, hogy értékelted! :D

      Sumire

      (Khm, a telefonos dolgot átérzem.)

      Törlés
  2. Szia!

    Nem volt könnyű olvasni, nagyon sok érzelem, főleg fájdalom és magény, keserűség meg minden volt benne, amit fel sem tudok sorolni. Magával vitt a hangulata és ahogy olvastam lettem én is egyre laposabb hangulatba, szóval a hatását elérte nálam. Bele tudtam képzelni magam a szerepld helyzetébe, annyira élő a helyzet és maga a probláma. Szerintem időnként mindenki megkízd ezzel, hogy hibáa van körülvéve emberekkel, mégis magányos és egyedül érzi magát. Ahogy írtad is, halogat, kerüli a helyzeteket, inkább jobban belemélyed saját magába. Élesen jött a végén a váltás, de örültem ennek, hogy a végén ha kicsit is, de feloldoztál a nyomasztó érzés alól és megjeleníttted a rmény, hogy lemegy, újra kimegy, ha csak a boltba is. Én úgy érzékeltem, hogy ez lehet egy fordulópont, mint első lépések, hogy kijöjjön a nehézségből. Aztán lehet, hogy másra akartál kilyukadni, erre kívéncsi is vagyok. Ki tudott jönni a depresszióból? Olyan kézzelfogható volt nekem a szomorúság, hogy megfordult a fejemben, lehet magadból írtad ezeket? Hogy azzal, hogy leírtad, magadból adtál valamit bele, hogy könnyebb legyen. Nem tudom, mi lehet mögötte, de mélyre sikerült és magával ragadott, el tudtam rajta gondolkozni. És külön tetszik, hogy egypercesben is ilyen tartalmasat tudsz írni!

    Köszönöm, hogy olvashattam! Várom a következőt! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa.~

      Sajnálom, hogy lehoztalak az életről!
      A kisboltos rész egy apró utalás arra, hogy a kötelező mindennapok jelen vannak, senki nem vonhatja ki magát teljes egészében az életből, valamilyen formában minden mély ponton lévő embernek meg kell mutatnia az élőknek az arcát, ahhoz viszont kellenek fázisok, amin átlendül - ezt segíti elő a felfrissülés a zuhannyal, hajmosással. Ez is olyan, ami mindenkinél más, van, akinek erre nincs szüksége, vagy valamilyen más formában lendül át, más segítségével, nálam ez az emberibb külső létrehozása. Szóval ez nem kifejezetten a kiút a depresszióból, csak egy újabb időszak lezárásának kezdete.
      Eredetileg au lett volna az egyperces, végül sok minden elkanyarodott, mert nem gondolkodtam azon, amit írtam, nem vezettem végig úgy, ahogy szerettem volna, szóval igen, részben belőlem van - de ha még egyszer valaki megkérdezi, elásom magam. :D
      Köszönöm szépen, hogy írtál!

      Sumire

      Törlés
  3. Szia^^
    Ismét olyan témához nyúltál, ami elég közel áll hozzám. Nem a pirulás része, hanem a depresszió...
    Annyira érzékletesen írtad le az első bekezdést, mintha a saját gondolataimat olvastam volna.
    Az egy-egy közbeékelt mondat, mint a "megfojtották", "néma volt minden" nagyon hatásosak voltak. Talán azok még többet fejeztek ki, mint a hosszan megfogalmazott mondatok.
    Viszont a vége annyira gyors volt nekem. Hirtelen jött a semmiből, és valami más lezárásra számítottam. Mármint az tök jó, hogy le tud menni a kisboltba, csak még egy-két lezáró mondatot hiányoltam. De akár még egy egész bekezdést megérdemelt volna az a jelenet, ahogy megteszi első lépéseit a világ felé; hogy akkor milyen érzetek jelennek meg benne.
    Azért kíváncsi lennék tőled egyszer egy könnyedebb hangulatú novellára is:-)
    Ebben a stílusban nagyon otthonosan mozogsz, de szívesen olvasnék egy kis fluffot, már ha lesz egyáltalán olyan dalXD
    Várom a következőt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa.~

      Sajnálom, hogy tudtál vele azonosulni, szerintem ez hiába akar itt bók lenni, inkább szomorúan érint.
      A végénél én is elkapkodottnak éreztem, de utána hagyatkoztam húgomra, aki szerint "ennél jobban nem kell húzni", szóval semmiképp sem gondoltam utána arra, hogy bármivel is kibővítsem vagy átírjam (utóbbit amúgy sem nagyon szokásom). De így nem is lepődtem meg, hogy néhányotoknak az kérdőjeles rész lett :D
      Sajnos (számotokra) nem tudok fluffot írni xD A slice of life még okés, de a fluffra nálam kb keresztet lehet vetni. Szóval... sry? :c
      Köszönöm, hogy írtál!

      Sumire

      Törlés
  4. Szia!

    Húúúúúha mennyire szerettem ezt az írást. Ha egy mondatban kellene jellemeznem, egyszerűen azt mondanám, hogy jól esett olvasni. Velem is rettentő gyakran előfordul a főszereplő állapota (például most is), úgyhogy teljesen átjött minden egyes érzés. Sajnos nem tudom hű de hosszan írni az egypercesedről, mert első sorban nincsen mibe belekötnöm, továbbá a műfajától áradóan rövid volt, de én minden sorát élveztem.

    A kisboltos vég külön tetszett, mert amíg egyeseknek egy jelentéktelen, könnyű tevékenység elmenni a boltba, másoknak kifejezetten nagy erőfeszítésbe kerül kimozdulni a házból és elballagni az üzletig. (Itt is annyira magamra találtam! Sokszor 2-3 napig éhezem, mert a hűtőben semmi ehető nincsen, de túl halottnak érzem magam ahhoz, hogy elsétáljak az amúgy két percre levő boltig.)

    Összességében nagyon megfogott az írásod! Minden a helyén volt, szerintem egy mondattal sem kell több ide, pont úgy jó, ahogy megírtad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa.~

      Ugyanazt tudom válaszolni, mint Szandinak: bár bókolsz, én sajnálom, hogy tudsz vele azonosulni! Voltaképp nem lenne túl valós, ha azt írná valaki, ilyen vagy hasonló nem esett még meg vele (vagy ha igen, adjon nekem is az életéből pls), de mégiscsak jobb lenne, ha inkább ilyen komik érkeznének egy-egy borúsabb hangvételű egypercesre.

      UGYE! Én már csak azért is éhezem ilyenkor napokig, mert elválaszt egy lépcsősor a hűtőtől. Szóval nálam, ha valaki eljut a kisboltig, már csillogó szemekkel csodálom.

      Köszönöm a szép szavaidat!

      Sumire

      Törlés
  5. Szia!

    A legjobb ebben az egészben az, hogy nehéz a téma és mégis annyira gyönyörűen írod meg, hogy már kellemes olvasni. :D Tetszettek a közbeékelt mondatok, amik még inkább rányomták a bélyeget a hangulatra. Örültem, amikor a vége azzal zárult, hogy el tudott menni a kisboltba. Tetszett, hogy ez mennyire mindennapos cselekvés és eddig mégis nehezére esett, de végül mégis csak javulni látszott a helyzet. :D

    Köszönöm szépen, hogy olvashattam és várlak a következő körben is!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa.~

      Köszönöm! xD Sokszor a leghétköznapibb dolgok a legnehezebbek!
      Én is köszönöm, hogy írtál!

      Sumire

      Törlés
  6. Hm, hát nem tudom, hogy vajon a többiek ennyire nem ismerik az írói munkásságod, vagy csak én vagyok ennyire kegyetlen; de szerintem azért te ettől írtál már jobbat és szebbet, és én most úgy érzem, hogy ezt nem maxoltad ki magadból - ezt leginkább a fogalmazásra mondom. Viszont tényleg értékelem, hogy megírtad és még a határidőn sem mentél túl; azért nálad néha rezeg a léc a kijelentéseid miatt, aztán végül összeszeded magad és megcsinálod. Ezt (is) szeretem benned.

    Viszont érzésre meg teljesen átadtad azt, amire vágynék egy ilyen terjedelmű írástól; pláne úgy, hogy mostanában ez az én napjaimra is jellemző, így könnyen beleéltem magam sajnos. Nem egy leányálom, az már egyszer biztos.

    Tetszett a jégvirágos rész, mintha csak úgy szőtted volna bele, hogy ilyenek az emberek - egyszerűek, mégis összetettek. És igazából azt hiszem ez jellemző erre az egypercesre is, a sok kicsi részletből lett egy egész, mégis van benne tartalom. Nekem kifejezetten bejött a lezárása, mert én úgy érzékeltem, hogy muszájból megy le a kisboltba, itt az érzelmek kifejtése egy teljesen más hangulatot adott volna az egésznek; így nyers maradt és szerintem ez így volt jó.

    Azért én tudom, hogy benned több van ettől, úgyhogy kíváncsian várom a következő köröket, mutasd meg mindenkinek, nekem a legjobban haha^^ Hajra ♡

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is sziaa.~

      Mindig a kegyetlen szóval jellemzed magad, holott azt hittem, ismersz te már engem. Én nem emlékszem amúgy, hogy mikor írtam jobbat és szebbet, azt viszont tudom, hogy ezzel csak a skipet akartam elkerülni, ahogy mondtam is neked... Szóval szerintem engem jobban meglepnek a pozitív vélemények, mint téged. (Pedig a kijelentéseim miatt nemcsak rezegnek a lécek.)

      Mert az emberek valóban egyszerűek, mégis összetettek. Ami igaz valakire, egy másik emberre 100%-osan úgysem húzhatod rá, hiába vannak hasonlóságok. Ezért vagy te: Vivien, a kegyetlen, én meg: Brigitta, a kegyetlen - mindkettőnknél mást ír körbe a szó, s már csak ebből elindulva is más plusz jellemzők jutnak eszébe az embernek rólunk. A végén te leszel Isten, én meg Lucifer, hahaha. Örülök amúgy, hogy a kisboltos rész neked nem negatívumként volt jelen!

      Szerintem meg túl sokat képzelsz belém xD De eskü, igyekszem! Köszönöm!♡

      Sumire

      Törlés
  7. Szia!
    Már a címből adódóan sejtettem, hogy itt nem lesz happy téma. Nekem egyből a depresszió jutott eszembe, és a feltörő érzelmek erős kontrasztot adott a hideg, téli időjárással. Valós volt az is, ahogy a barátokat "barátnak nevezett ismerősöknek" hívtad, mert azért mi is feltudunk sorolni pár ilyen embert.
    Ellenben nem nagyon értettem, hogy miért motyog a "legjobb barátjának", ő adta neki a bogyókat? Drogokat? Itt sajnáltam, hogy nem volt kifejtve milyen kapcsolata is van konkrétan azzal a személlyel és ő hogyan viszonyul hozzá. Szerintem ez megért volna egy - két mondatot.
    A vége megkönnyebbülést hozott, hogy lesz némi lélekjelenléte a szereplőnek, csak nekem túl hirtelennek tűnt. Úgy értelmeztem, hogy elég régóta van ebben az állapotban, és nem képes senkivel beszélni - Hol vannak a szülei? Nem beszélgetnek vele? -, így olyan erőltetettnek tűnt, hogy na most, ebben a pillanatban lesz annyi lélekjelenléte, miközben azt hittem, hogy ez a nap sem lesz másmilyen. Talán máshogy megfogalmazva jobban örültem volna a szereplő változásának.
    Annyit szeretnék még hozzá tenni, hogy szépen leírtad, hogy mi történik, hasonlatok, helyesírás is jó volt, szép volt, de nem váltott ki belőlem semmit. Nem facsarodott el a szívem, nem éreztem azt a magányosságot, amit írtál (itt felmerül a kérdés, hogy nem lehet e, hogy a szereplő hozzáállásával van e gond az emberek felé), nem éreztem a túlzó fojtogatást. Ezeket nem azért mondom, mert nem éreztem már hasonlóan magam, hanem azért, mert ez a novella most nem járta át a lelkem. Szép volt, de üres - mintha nem lettél volna az írásodban benne.
    Végezetül pedig: értem, hogy mi ragadott meg a dalban, a cím is utal rá, de valahogy én az Avril Lavigne körre jobban tudnám társítani ezt az írást, mint a mostani zenére.
    Remélem nem veszed rossz néven a kommentem és a következő dalban teljes egészedben ott leszel.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa.~

      Nem szeretek negatív véleményekre válaszolni, de nem azért, mert rosszat írtak arról, amit megosztottam, sokkal inkább amiatt, mert bármit írnék válaszban, kifogásnak hatna :D Mintha védeném azt, amivel alapjáraton én sem vagyok teljes mértékben megbékélve.
      Szóval... A legjobb barátjának szerepe szerintem ott eléggé kiéleződött, mikor leírtam, hogy kihasználta a kapcsolatait, vagy valami ilyesmi, így ezzel a meglátásoddal annyira nem tudok egyet érteni, sőt a következővel sem, mivel az idősík ugyan szájbarágósan nem lett leírva, mégis a hajnallal, éjszakával érzékelhető volt (szerintem), hogy egy-két napot ölelt magába az egész leírás. A szülőkkel viszont egyet kell értenem, mert bár nálam hasonló helyzet volt mindig is jelen, igen keveset írtam róluk, így érthető a kérdés, miért nem foglalkoznak a főszereplővel, miért nem néznek rá, vagy köszönnek be.
      Valamilyen szinten én örülök, hogy semmit nem váltott ki belőled, mivel - ahogy fentebb is írtam - hiába minden bók, mégsem én akarom lehozni az embereket az életről! :D
      Hm, nem néztem korábbi köröket, így majd megnézem, melyik Avril számról van szó - viszont itt is hozzátenném, hogy ahány dal, annyi érzés. Ahogy nagyon sok dal leírja ugyanazt, nagyon sok más hangulatú dal is képes ugyanazt, vagy csak megközelítőleg ugyanazt az érzést/gondolatot/légkört kiváltani.
      Nem tudtam rossz néven venni azt, ami a saját meglátásod :D A pozitívnak örülök, a negatívnak meg keresem az értelmét és próbálom megfogadni a velük járó tanácsokat, ebben semmi rossz nincs. Szóval köszönöm, hogy leírtad!

      Sumire

      Törlés
  8. Szia!

    Hűha, nem is igazán tudom, hogy mit mondhatnék, mert nagyon belekötni igazából semmibe nem tudok, és - mint kb mindig - itt is imádtam azt, ahogy leírtad az egészet. Szerettem a fogalmazásmódod, az erős érzelmeket, azt meg pláne, hogy megint egypercest írtál. Komolyan, az ilyen rövid írásokkal mentetek meg páran a komplett sírógörcstől, amikor meglátom, hogy némelyik novella 5k+ szavas. xD

    Viszont, valahogy érződött, hogy ez a dal nem igazán volt a tiéd, amit őszintén, nagyon sajnálok, több okból kifolyólag is, de talán azért a legjobban, mert nagyon szerettem volna olyat választani, ami mindenkinek fekszik majd. Ennek ellenére örülök, hogy nem skippeltél! Még így is irigylésre méltóan jóra sikerült^^'

    Köszönöm az élményt!

    Pakkson

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése